The best Side of گرفتن بیماری زونا

Wiki Article

به همین دلیل، درمان این مشکل، از پیشرفت کندی برخوردار است. برای درمان این افراد باید کوشش شود که در ابتدا چرخه شک و تردید او شکسته شود و او با تمرین‌های آرامش بخش و روش‌های کنترل اضطراب، از حالت انزوا خارج شود و کم‌کم با کمک پزشک و اطرافیان خود، تغییراتی اساسی در رفتارهای خود به وجود آورد.

وقوع زونا بعد از سن ۵۰ سالگی بسیار شایع است، اما اگر فردی قبلا مبتلا به آبله‌مرغان شده باشد، زونا می‌تواند در هر سنی ظاهر شود. ​

این وضعیت می‌تواند به درد، قرمزی و تورم در داخل و اطراف چشم منجر شود و قدرت بینایی شما را به‌طور موقت یا دائم کاهش دهد.

در صورت تماس با افراد مستعد، باید بثورات پوشانده شود تا خطر انتقال آن کاهش یابد.

احساس درد مداوم مبهم، سوزاننده و نیش‌زننده یا احساس درد تیزی یا سوزنی شدن که با آمدن و رفتن همراه است.

شخص تصور می‌کند که شخصی قصد آزار و صدمه رساندن به او را دارد.

دیدگاه امیل کریپلین، روان‌پزشک آلمانی، دربارهٔ پارانویا

If paranoid ideas are making you anxious or Should you have minor indicators of despair, medicine could make them A great deal worse. In a lot of people, they can cause a psychiatric disorder with legitimate clinical paranoia as being a symptom.

اگرچه زونا اغلب بدون هیچ مشکلی برطرف می‌شود، اما چندین عارضه بالقوه وجود دارند که می‌توانند از زونا ایجاد شوند.

احتمال بیشتری وجود دارد که فرد بعد از سن ۴۰ سالگی دچار زونا شود و این خطر با افزایش سن ادامه پیدا کند.

آیا صرف داشتن دشمنان زیاد، برای ابتلا به پارانویا کفایت کند؟ این مبحث، موجب بروز مباحث فلسفی فراوانی گشته که به این لطیفه نیز منجر شده‌است: «اینکه تو پارانویا داری دلیل نمی‌شود که کسی آن بیرون نخواهد تو را بکشد.»

درد معمولا اولین علامت بیماری شینگلز است. تعدادی از بیماران بدون اینکه بثوراتی داشته باشند، درد زونا را تجربه می‌کنند. سایر افراد ممکن است علاوه بر درد و بثورات پوستی، علائم دیگری مثل تب، لرز یا سردرد هم داشته باشند.

سپس متخصص سلامت روان یک ارزیابی جامع انجام خواهد داد. او ممکن است از فرد در مورد دوران کودکی، مدرسه، زندگی کاری و روابطش بپرسد.

بسیاری از حکام مستبد، به پارانویا مبتلا بوده‌اند. برای مثال استالین نمونه بارزی از شخص پارانویا بوده‌است. با اینکه استالین دائماً دچار توهم توطئه علیه خودش بود، این مورد می‌تواند سؤال خوبی را به وجود بیاورد. استالین، در واقع دشمنان زیاد داشت اما در عین حال دچار توهم بیماری زونا چیست و چگونه درمان میشود توطئه هم بود و فکر می‌کرد اطرافیانش دائماً مشغول دسیسه چینی علیه او هستند.

Report this wiki page